DOLAR 31,0708 0.17%
EURO 33,6790 -0.05%
ALTIN 2.032,040,76
BITCOIN %
Ankara
12°

KAPALI

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

18 okunma

Canan Karatay 1 avuç tüketmeden güne başlamıyor! Kahvaltı listesinde bakın neler var

ABONE OL
8 Eylül 2023 22:20
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Katıldığı programlarda beslenme üzerine yaptığı iddialı önerileriyle tanınan Canan Karatay bu sefer de kilo verme sürecinde olan kişilere kahvaltı önerilerinde bulunuyor. Karatay’a göre kahvaltı öğününün asla atlamamanız gerek.

Canan Karatay’a göre kahvaltılarda ekmek, poğaça, simit, börek gibi yiyeceklerden uzak durulması gerekiyor. Bu tür yiyeceklerin insan sağlığına fazlasıyla zararı olduğunu anlatan Karatay, özellikle kilo verme sürecinde olan kişilerin kahvaltı öğününe çok dikkat etmesi gerektiğini belirtiyor.

Karatay kahvaltısında dikkat edilmesi gereken en önemli husus ekmek tüketmek yerine daha mantıklı ürünler tüketerek kişilerin kendisini yormadan kilo verebilmesini sağlamak. Canan Karatay da bilim insanlarının açıklamalarına katılarak şeker ve ekmeği ‘tatlı zehirler’ olarak tanımlıyor.

Birçok kişi tatlı ve ekmek tüketimine bağımlı hale gelebiliyor. Ancak bu yiyecekler kişilerin en çok şişmanlamasına neden olan birincil gıdalar. Özellikle yaz mevsiminde yaz meyvelerinin bol bol tüketilmesi gerektiğini aktaran Canan Karatay, sağlıklı meyvelerin içinde bulunan şekere de dikkat edilmesi gerektiğini hatırlatıyor.

Yaz meyvelerinin de kendi içinde seçerek ve ölçülü tüketilmesi gerektiğini belirten Prof. Dr. Canan Karatay “Erik olsun, kiraz olsun sağlıklı meyveler iken bildiğimizin aksine karpuz ve kavun içindeki yüksek şekerden dolayı uzak durulması gereken ürünlerdendir” diyerek bazı meyvelere karşı temkinli olunması gerektiğini hatırlatıyor.

Karatay diyetinde ekmek tüketimini hayatınızdan neredeyse tamamen çıkarmanız gerekli. Canan Karatay, kahvaltılarda ekmek tüketimi yerine birçok farklı ve sağlıklı alternatifin mevcut olduğunu söylüyor. Bunlardan biri ise ekmek yerine ceviz tüketmek.

24 saatin en önemli öğünü olan kahvaltı öğününü diyet sürecinde olan kişilerin bile çok sağlam tüketmesi gerekiyor. Canan Karatay’a göre az yemek veya açlık payı bırakmak doğru değil. Doğru gıdalarla birlikte tok olabilmek çok daha önemli ve faydalı.

Kilo verme aşamasında olan kişilerin Karatay diyeti uygularken kahvaltı dahil olmak üzere ekmek tüketmemesi gerekiyor. Ekmek, insülin direncini artırarak sağlığı kötü yönde etkiler. Ancak ekmek tüketimini hayatınızdan çıkardığınızda birçok besini tüketebilme imkanına sahip olabilirsiniz.

Karatay, kahvaltılarda kişilerin az yemesi yerine her gün 2 yumurta veya pastırmalı yumurta tüketmesi gerektiğini belirtiyor. Destekleyici olarak avuç içi kadar peynir, yanında da salata tüketilebilir. Kuvvetli bir kahvaltı, günün diğer öğünlerinden çok daha önemlidir. Aynı zamanda gün içinde daha tok hissetmenizi sağlar.

Karatay diyetine göre kahvaltıyı sağlam yapan kişiler öğle saatlerinde bir şey tüketmese çok daha iyi olur. Ancak açlık hissediyorsanız kendinizi aç bırakmak yerine bir fincan fındık, fıstık tüketebilirsiniz.

Canan Karatay diyetine başlayacak olan kişiler için ekmek tüketiminin zararlarını Karatay şu örneklemeyle açıklıyor:

“Bir dilim ekmeğin üzerine kesme şekerleri yerleştirin, ne kadar şeker alırsa o kadar şeker yiyoruz ekmekle birlikte. Karaciğer yağınızı azaltmak istiyorsanız ekmekten uzak durmalısınız. “

Diyete başlamak isteyen kişilerin Canan Karatay’a göre asla tüketmemesi gereken gıdaların başında ekmeğin her çeşidi geliyor. Bununla birlikte kavrulmuş kuruyemişler, her türlü şeker, pirinç, patates, karpuz, kavun gibi şekerli meyveler, fabrikasyon ürünü olan yiyecekler, granür kahve, margarin, ayçiçek yağı tüketilmemesi gerekiyor.

Zayıflama sürecinde tüketilen gıdalara dikkat etmek kadar harekete önem vermek de bir o kadar önemli. Diyette olan kişilerin saat 19:00 – 20:00 aralığından sonra herhangi bir şey tüketmemesi gerekiyor. Aynı zamanda vücudun hareketsiz kalmaması şart.

Kahvaltının anlam ve önemini fazlasıyla vurgulayan Canan Karatay’a göre kahvaltı öğününde mutlaka olması gerekenler:

– Az pişmiş 2 yumurta, isteğe bağlı olarak haşlama veya tavada düşük ısıda saf tereyağıyla hazırlanabilir.

– Avuç içi kadar az tuzlu peynir. Karatay, az yağlı veya krem peynirlerden uzak durulması gerektiğini belirtiyor.

– Bir ince belli çay bardağı ölçüsünde ceviz, fındık, fıstık, badem tüketilebilir. Bu noktada kuruyemişlerin kavrulmamış ve tuzlanmamış olması şart.

-Nane, roka, salatalık, domates gibi destekleyici sebzeler tüketilebilir. Kahvaltı yanında ise limonlu açık çay veya süt içilebilir. Elbette ki hiçbir içecekte şeker olmaması gerekiyor.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

deneme
dedektif | özel dedektif | fixbet giriş