DOLAR 32,2169 0.1%
EURO 34,8689 0%
ALTIN 2.415,050,23
BITCOIN %
Ankara
18°

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

29 okunma

10 yıl sonra çok pişman olacaksınız! Bu 10 alışkanlığı hemen bırakın

ABONE OL
20 Eylül 2023 16:00
0

BEĞENDİM

ABONE OL

1-HAREKETSİZLİK

Bu alışkanlıkların başında hareketsizlik geliyor. Yeterince hareket etmemek başka hastalıklara davetiye çıkardığından haftada 3 ila 5 saat tempolu yürüyüş, yüzme gibi aktiviteler yapılmalı.

2-KÖTÜ BESLENME

Az ya da çok yemektense yediğiniz şeylerin sağlığınıza etkilerini araştırmalısınız. Bu noktada ‘ne yersen o’sun’ sözünü de bir miktar dikkate alabilirsiniz. Sağlıklı beslenmeye giden yolda ise taze meyve sebzeler, yağsız etler ve baklagiller en büyük destekçiniz olacak.

3-UZUN SÜRELİ OTURMA POZİSYONU

Hareketsizlik kadar tehlikeli bir başka şey ise oturmak. Çok uzun süreli oturmalarda obezite, metabolik sendrom, kardiyovasküler hastalıklar ve kanser görülme riski artıyor.

4-YETERİNCE SU İÇMEMEK

Su içmek vücudunuzu toksinlerden arındırarak organlarınızın da daha verimli çalışmasını sağlar. Yeterli su içmemek ise böbrek rahatsızlıklarından cilt problemlerine birçok sorunu beraberinde getirir.

5-SOSYAL ÇEVRENİZE ÖNEM VERİN

Sosyal bir hayata sahip olmak hem koşuşturmanıza yani hareketliliğinize hem de mental sağlığınıza iyi gelecektir. Eğer içinize kapanık olduğunuzun farkındaysanız yeni insanlara tanışmanın ve sosyalliğe merhaba demenin vakti geldi.

6-KİLONUZA DİKKAT EDİN

Kilonuz dış görünüşünüzde ne kadar etkili olsa da güzel görünmek için çok zayıf olmaya çalışmak ya da yemek uğruna şişmanlamak sizin için iyi olmayacaktır. İdeal kilonuzu keşfettiğinizde onu korumanızı öneririz.

7-ALKOL TÜKETİMİNE DUR DİYİN

Alkol karaciğer başta olmak üzere birçok organın da düşmanıdır. Kanser, obezite ve kısırlığa yakalanma riski ise araştırmaların sonuçlarına bakıldığında diğerlerine oranla daha fazla alkol tüketen kişilerde artıyor. Ayrıca felç, demans ve karaciğer yetmezliği ise sağlıklı yaşam söz konusu olduğunda bir hayli korkunç şekilde karşımıza çıkıyor.

8-UZUN SÜRELİ STRES

Stres her insanın iş ve okul hayatında sıklıkla yaşadığı bir problem olsa da yeterince önemsenmiyor. Ancak uzun süreli stres halinin hayatınızdan çaldığı şeyler azımsanacak derecede değil. Stres bağışıklık sisteminizi zayıflatırken kalp sağlığınızı elinizden alabilir ve sizi depresyona sürükleyebilir.

9-SİGARA İÇMEK

Sigara tüketimi için her ne kadar yaş sınırı olsa da bu sınırı kişilerin kendilerine koymaları gerekiyor. Kötü kokusu ve akciğerinizi harap etmesi sigaranın olumsuz yanlarından sadece ikisi. Kalp hastalıkları ve damar tıkanıkları da sigaranın üzerinizdeki olumsuz etkilerinden. Bu nedenle sigarayı bırakmak size gerçekten rahat bir nefes aldırabilir.

10-KALİTESİZ UYKU

Gece geç saatlere kadar uykusuz kalmak uyanacağınız sabahı sizin için çekilmez bir hale getirebilir. Sağlıklı bir uyku metabolizmanı sağlıklı şekilde çalıştıracak ve stresinizi yönetmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca hareketli olmasını dilediğimiz yaşamınızda da dinlemenize yardımcı olabilir.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

deneme
dedektiffixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escortantep escorthaberevden eve nakliyatbonus veren sitelerescort bayanwebmaster forum
dedektif | özel dedektif | fixbet giriş